sobota, 1 marca 2014

Babka kukurydziana

Babka piekła się znacznie dłużej, niż podawał przepis. Popękała na całej długości. Ciasto jest bardzo żółte, ma wyraźnie piaskową strukturę, jest naprawdę smaczne. Babka bardzo szybko zniknęła ze stołu.


Składniki:
150 g kefiru (niepełna szklanka)
1 szklanka mąki pszennej 
2 szklanki mąki kukurydzianej 
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 szklanka cukru (niepełna)
150 ml oleju (3/4 szklanki)
5 jajek (lub 3 żółtka + piana z białek na koniec)

Wymieszać składniki. Wlać ciasto do formy wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą. Można osobno ubić pianę i wmieszać ją ostrożnie jako ostatni składnik, ja wbiłam całe jajka. Dałam ich aż pięć, ponieważ były bardzo małe. 
Piec w temperaturze 180°C przez około 40-45 minut. Ja piekłam 55 minut. Podawać posypane cukrem pudrem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz