środa, 27 kwietnia 2016

Dwa chleby - pszenny i mieszany

Piekłam jednocześnie dwa różne chleby. Pierwszy w całości pszenny, drugi to chleb mieszany, w zdecydowanej części żytni. Do jego wykonania wykorzystałam wszystkie rodzaje mąki, jakie miałam w domu. Składniki poniżej. Oba chleby wyrastały dwa razy po dwie godziny. W pszennym było więcej drożdży (wg przepisu). Foremek nie smarowałam tłuszczem, sypnęłam trochę mąki na dno.

Chleb pszenny
Wyszedł mniejszy niż za pierwszym razem. Wykonałam go z mąki pszennej typ 650 i dodałam do ciasta kminek oraz sporo mielonego pieprzu. Przyprawy zdecydowanie poprawiły smak, chleb jest naprawdę wyśmienity. Pieprz polecam każdemu, natomiast kminek można zastąpić dowolnymi ziołami. 

Chleb żytnio – pszenny 
150 g - mąka pszenna typ 650 
150 g - mąka pszenna razowa 2000 
200 g - mąka żytnia typ 2000 (z pełnego ziarna) 
150 g - mąka żytnia typ 720 (biała) 
200 g - zakwas z mąki żytniej razowej 2000 
1 łyżeczka - drożdże suche instant 
2-3 łyżki - oliwa z oliwek 
1 łyżeczka soli (kamienna) 
200-250 ml - woda zimna 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz