sobota, 1 marca 2014

Pierogi z mąką żytnią

To jak na razie mój numer jeden. Są łatwe do zrobienia, smaczne, sycące. Z podanych proporcji wychodzi około 18 sztuk. 


Potrzebne:

2 czubate łyżki mąki żytniej typ 720

3-4 czubate łyżki mąki pszennej typ 550  
1 jajko 
4-6 łyżek oleju
około 1/3 szklanki gorącej wody

Mąkę, jajko, olej posiekać nożem.
Dodawać partiami wodę, siekać nożem, następnie zagnieść (gorące).




Dodatek oleju sprawił, że ciasto było gładkie, dało się wałkować. Krążki wykrawać grubsze, dobrze się sklejają i nie trzeba smarować brzegów. Nie rozpadają się podczas gotowania. Są nieco twardsze niż te pszenne, ale bardzo smaczne. Farsz może być dowolny - mięso, owoce, kasza, kapusta, grzyby itd. Pierogi odgrzewają się świetnie na parze. 



Ilość zależy od mąki oraz grubości krążków i może się znacząco różnić. Z 1 szklanki mąki żytniej i 2 szklanek mąki pszennej wyszło mi 57 pierogów (2 jajka), a za drugim razem tylko 40.




Farsz z kaszy gryczanej.

Farsz z kaszy pęczak.

Robiłam też tak: 3 łyżki mąki żytniej, 5 łyżek mąki pszennej, 1 jajko, 6 łyżek oleju, prawie 1/2 szklanki gorącej wody. Nie podsypywałam mąką i nie smarowałam blatu olejem. Nie było takiej potrzeby. Miałam chyba 26 pierogów. Część tych pierogów przesmażyłam na patelni. Takie przyrumienione też są pyszne.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz