środa, 27 kwietnia 2016

Chleb pszenny z cebulą i kminkiem

Wykorzystałam tu przepis na ciasto na rogaliki. Dodałam kminek, podsmażoną na złoto cebulkę i niewielką ilość zakwasu żytniego razowego. Udał mi się ten wypiek. Cebulka daje niesamowity smak, zakwas delikatnie modyfikuje strukturę ciasta, spora ilość kminku jest wyraźnie wyczuwalna. Wszystko razem dało super efekt – to bardzo delikatny chleb, albo puszysta bułka z nutą chleba. Z podanej ilości mam dwa niewielkie bocheneczki.




Składniki:
500 g mąki pszennej (u mnie typ 550 luksusowa)
2 jajka
50 g zakwasu
Zaczyn - 50 g drożdży świeżych + 2 łyżeczki cukru + 150 ml mleka letniego
1-2 łyżeczki soli, do smaku
kminek
100 g stopionego masła
1 cebula – pokrojona w kostkę, przesmażona na niewielkiej ilości oleju
1 jajko rozbełtane do smarowania powierzchni chleba

Wykonanie:
Najpierw zrobić zaczyn drożdżowy.
Mąka + zakwas + zaczyn (pracujący) + sól + kminek + jajka – zmieszać razem,
+ stopione masło – zagnieść,
+ cebula – zagnieść dokładnie.
Odstawić do wyrastania na 30 minut.
Po tym czasie ponownie zagnieść.
Uformować 1 lub 2 bochenki, złożeniem ciasta pod spód.
Przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Posmarować chleb roztrzepanym jajkiem, naciąć bardzo delikatnie (ciasto pęka natychmiast).
Odczekać około 15 minut przed włożeniem do pieca (drugie wyrastanie).

Piekłam następująco:
15 minut w 170°C, z termoobiegiem.
Następnie 20 minut w 190°C bez termoobiegu. 

Myślę, że można śmiało włączyć piec na 190°C i piec chleb około 30 minut, ale bez termoobiegu. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz