sobota, 1 marca 2014

Ciasto kakaowe z musem pomarańczowym

Użyłam trochę za dużo mąki i w poniższym przepisie podaję już ilość właściwą. Dwie szklanki to będzie dosyć, ciasto powinno być bardziej puszyste. Mus zrobiłam z 3 pomarańczy (bez skórek), 2 jabłek i kawałka korzenia imbiru. Przesmażyłam je z cukrem, oddzielnie smażyłam skórki. Można to zrobić wcześniej i przechowywać w lodówce. Zużyłam nieco ponad połowę musu. Zamiast własnoręcznie zrobionego musu można użyć kupny dżem czy powidła (3/4 średniej wielkości słoika). Ciasto można również przełożyć dowolną masą.  

Składniki:
125 g masła miękkiego
¾ szklanki cukru
4 jajka
około 260 g musu pomarańczowego
2 szklanki mąki (maksymalnie 12 łyżek)
szczypta soli
12 łyżek mleka (w razie potrzeby nieco więcej)
1 łyżeczka sody (rozpuścić w mleku)
½ łyżeczki proszku (dodać do mąki)
2 łyżki kakao (czubate)
opcjonalnie bakalie (dowolne)

Polewa czekoladowa:
1/3 kostki masła + 4 łyżki cukru + 2 łyżki mleka + 1 łyżka czubata kakao – wymieszać i podgrzewać do połączenia składników i całkowitego rozpuszczenia cukru.

Wykonanie:
Masło + cukier – utrzeć;
+ mus pomarańczowy  + pozostałe składniki.
Wylać do formy wyłożonej papierem (blaszka, keksówka).
Pieczenie: 40 minut / 220°C.
Następnie ciasto pokryć polewą czekoladową. Ciasto może być ciepłe. Schłodzić.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz